Le premiér jour de travail - Reisverslag uit Hattigny, Frankrijk van Marissa - WaarBenJij.nu Le premiér jour de travail - Reisverslag uit Hattigny, Frankrijk van Marissa - WaarBenJij.nu

Le premiér jour de travail

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

04 Februari 2013 | Frankrijk, Hattigny

Jawel jawel, de eerste werkdag zit er op. En hoe.. Wat een dag, wat een dag!
Vanochtend half 8 ging de wekker, de gordijnen gingen open, quelle surprise, het had gesneeuwd..! Hier zaten we dus niet echt op te wachten, waarschijnlijk raken we vanzelf gewend aan de heuvels, maar wanneer je hier net zit zijn die nog niet echt een pretje en ze werken al helemaal niet mee als je wilt fietsen en je versnellingen doen het niet! Het komt er dus op neer dat we het liefste meteen weer ons bed in waren gedoken. Maar hey, goede stagiaires als wij zetten natuurlijk door en zijn braaf om kwart voor 10 present.

We hebben vandaag allemaal hartstikke aardige mensen ontmoet. Voor ik het wist werd ik ter begroeting op allebei mijn wangen gezoend, op zich ken ik dit wel van de vakanties in Frankrijk, maar toch was het nog wat onwennig! Je gaat je spontaan afvragen hoe het morgenochtend dan zal verlopen als Willemijn en ik apart moeten beginnen. Ik ben het niet gewend al mijn collega's ter begroeting te zoenen. Al met al is het wel een gezellige aangelegenheid!

Rond 10 uur kwam er een collega het kantoor uit om met ons naar de HRM te lopen om onze kleding op te halen. 'Bonjour!' was onze begroeting. 'ZIJN JULLIE GISTER HELEMAAL NAAR DE INTERMARCHE GEFIETST IN LORQUIN?!' was de reactie. Een hard lachsalvo volgde, waarop we elkaar stomverbaasd aankeken en vervolgens compleet in een deuk lagen. Hoe waren ze hier in vredesnaam van op de hoogte?! Toen we vertelde dat we de Intermarché niet eens hadden gevonden, moesten ze nog harder lachen. Die eerste indruk is volgens mij nou wel doorgekomen. Ik krijg er een beetje een gevoel van 'Bigbrother is wathing you' van. Na deze, laat ik maar zeggen, bijzondere begroeting zijn we naar de HRM gelopen om daar onze kleding op te halen. Deze blijkt nogal groot te vallen, kleiner dan maatje 36 voor de broek is er niet, een rok valt tot halverwege je kuiten en de blouse is niet getailleerd, verder zijn we erg gecharmeerd van de kleding. Wie weet verschijnen hier nog wel eens foto's van op internet. Vervolgens hebben we meerdere keren uitgelegd gekregen hoe het systeem in mekaar zit, het is een beetje ingewikkeld door alle verschillende wachtwoorden. We hadden nog niet onze eigen gebruikersnaam en wachtwoord gekregen, dus mochten we werken met die van een collega. Moet je natuurlijk net mij hebben die het voor het eerst uit mag proberen, 3 keer raden wat er gebeurde.. hij blokkeerde na het wachtwoord 3 keer verkeerd te hebben ingetypt. Oeps.. meteen gebeld naar de techniek, voor ik het wist was de hele receptie, zelfs de mensen die op dat moment met pauze waren, op de hoogte! Bigbrother is watching you, zoals ik al zei. Dan denk je misschien dat het daarbij blijft, maar nee, ik heb verder nog gezellig een vol glas drinken omver gegooid, een nietmachine kapot gemaakt, de kassa bijna gesloopt en ik kreeg het voor mekaar de computer te laten berekenen dat ik €85 wisselgeld moest teruggeven aan iemand die met €50 had betaald.. al met al een prima dagje zou ik zo zeggen waarin ik meerdere malen vrolijk ben toegelachen.. uhh uitgelachen.. och nog 5 maanden om het systeem onder de knie te krijgen! Komt goeeed :)

Verder was het echt wel een prima dagje. Om 14:00 uur kregen we een pauze van een uur, daarna mochten we zelf aan de slag. Met collega's ernaast hebben we wat reserveringen van activiteiten in het systeem geboekt en met name wifi voor mensen geregeld. Het is niet erg druk op het park op het moment, maar dit zal met 2 weken wel veranderen als de voorjaarsvakantie begint. De Franse taal is wel nog vrij lastig om goed te verstaan, naar mijn mening praten ze allemaal erg rap en onverstaanbaar, daarnaast hebben we ook veel met Duits te maken, dit is op zich wel te verstaan, alleen om dan te reageren is weer een hele uitdaging. Het zal nog wel een poosje duren voor we er echt helemaal in zitten. Ik moet zeggen, ik ben vrij gesloopt na een hele dag concentreren, als ik 1 woordje van het hele verhaal mis ben ik al de draad kwijt.
'Bonjour, j'ai une grande problème!' 'Ahh oui, moi aussi, je ne comprends pas le francais!' Haha. Op een gegeven moment stond aan mijn ene kant een collega in het Duits te praten en kreeg ik aan de andere kant in het Frans een uitleg, dit werd allemaal vrij verwarrend. Een andere aparte ervaring was de General Manager. Deze man hebben we vanochtend toen we de kleding gingen ophalen ontmoet. Hij kwam erg vriendelijk over. Maar iedere keer dat hij de receptie binnen kwam liet iedereen zowat al zijn werk uit handen vallen om de beste man een hand te geven. Dit heb ik nog nooit meegemaakt, je zou maar net met een stapel papieren in je handen staan als hij langs komt! Gelukkig hoef ik me daar geen zorgen over te maken, op de één of andere manier sloeg hij Willemijn en mij continue over als hij langs kwam. Morgen sta ik sowieso vooraan in de rij bij het handjes geven! In ieder geval komt het wel goed met ons, ondanks alle moeilijkheden en uitdagingen hebben we een erg leuke en leerzame dag gehad! Ben benieuwd wat ons morgen staat te wachten.

Gelukkig is het ook eindelijk gelukt aan te sluiten op het wifi netwerk met mijn laptop. Zo maar eens lekker douchen en daarna wat programma's terug kijken. Morgen van 11:00 tot 19:00 uur werken! Hopelijk opnieuw op de receptie, het lijkt me fijn eerst daar goed ingewerkt te zijn voor ze me naar een andere plek sturen. Alhoewel de Fast First Check In me ook wel wat lijkt, dan mogen we lekker met een voiturette over het terrein scheuren, of nou ja, tussen de receptie en de FFCI heen en weer pendelen wanneer we pauze hebben. ;)
Goed, meditatiemaandag dus, iedereen alvast een hele fijne avond en nacht toegewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 460
Totaal aantal bezoekers 17063

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 Juni 2013

Stage Centerparcs Les Trois Forêts

Landen bezocht: