Les préparations - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marissa - WaarBenJij.nu Les préparations - Reisverslag uit Amersfoort, Nederland van Marissa - WaarBenJij.nu

Les préparations

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

23 Januari 2013 | Nederland, Amersfoort

Bonjouur!

Nog 1,5 week en dan gaat ons avontuur Frankrijk echt beginnen!
Samen met Willemijn ga ik stage lopen in Frankrijk.
'Waarom Frankrijk als je ook stage kunt lopen op een schitterend tropisch eiland?' Mijn doel de komende vijf maanden is de Franse taal vloeiend leren spreken. Er wordt helaas geen tropisch eiland door school aangeboden waar dit mogelijk is. Ik heb nog even getwijfeld over Marokko, maar Frankrijk it is!

Ik merkte bij het kiezen van de stageplek dat ik lichtelijk last had van een tunnelvisie. Ik had een aantal punten in gedachte waaraan de stageplek moest voldoen en ik was vastbesloten daar niet vanaf te wijken.
Franstalig management - het liefste een camping met stageplaatsen in de animatie - goed bereikbaar en in het zuiden van Frankrijk.

Toen het aanbod op internet verscheen, bleek dit uitgesloten. Ten eerste waren er geen stageplaatsen op campings in Zuid-Frankrijk en de campings die aangeboden werden hadden allemaal Nederlandstalig management. Onze Franse docente kwam uiteindelijk met het idee van Center Parcs en in ene zagen we het licht. Ik kon er niks aan doen, maar samen met Willemijn doken er spontaan zinnen in mijn hoofd op als: 'Knabbel en Babbel zetten Center Parcs op zijn kop,' 'Knabbel en Babbel staan na drie dagen naast de camping, in plaats van er op'.
Je begrijpt het wel, onze stageplek was gekozen. De bijnamen Knabbel en Babbel? Tsja, die hebben we aan een andere docent te danken.

We gaan stage lopen het op het Park Les Trois Forêts. Volgens mij is iedereen wel bekend met het fenomeen Center Parcs. Les Trois Forêts is het grootste en meest bosrijke park van alle parken in Europa. Het solliciteren ging telefonisch met iemand van de receptie en verliep deels Engels deels Frans. De communicatie met onze nieuwe Franse collega's van HRM verliep nog wat moeizaam, niet zo zeer door de taal als wel door hoe lang het soms duurde voor er gereageerd werd. Uiteindelijk heb ik op een gegeven moment maar gebeld naar HRM, waarbij ik er achter kwam dat in tegenstelling tot de receptie, deze afdeling helemaal geen Engels spreekt, alleen maar Frans. Je kunt je voorstellen dat het telefoongesprek een succes was en het leek ook niet erg alsof ze hun best deden er een succesvol telefoon gesprek van te maken. Dit was wel een beetje een domper, maar gelukkig had ik uiteindelijk mijn informatie. Ik geloof niet dat ik de komende tijd veel direct contact met deze afdeling ga hebben, dus dat scheelt.

Wij delen de komende vijf maanden met zijn tweeën een vierpersoons cottage. De cottages zijn allemaal volledig van hout. Onze stageplek zal de front office omvatten. Waarschijnlijk is maandag 4 februari voor zowel Willemijn als voor mij onze eerste stagedag. Dit is echter nog niet helemaal zeker en ook is nog niet zeker of we wel of niet samen moeten beginnen. Dit merken we vanzelf wel. We gaan te maken krijgen met veel Franse en Duitse gasten, de ideale mogelijkheid dus om mijn twee jaartjes Duits weer op te halen en bij te spijkeren. Op dit moment is mijn Duits niet echt om over naar huis te schrijven, hehee, ben benieuwd of daar de komende tijd verandering in gaat komen!

Ik heb het geluk met een paar ouders die met alle plezier even zes uurtjes op en neer rijden met ons en al onze bagage. We vertrekken volgende week zaterdag 2 februari, dan hebben we zaterdagavond en de hele zondag om ons huisje in te richten. Vergis je niet, we zijn al wel degelijk voorbereidingen hiervoor aan het treffen. Posters zijn we aan het verzamelen, hele fotolijsten worden straks van de muur gehaald en natuurlijk kunnen we onze sfeerverlichting niet thuis laten! Als echte Hollanders sjouwen we natuurlijk ook een heel voedselpakket met ons mee, want o jee als we ons daar niet redden. Hoewel het boodschappen doen nog wel even een puntje wordt, aangezien we geen auto hebben en het dichtstbijzijnde dorp op 13 kilometer afstand ligt. Hopelijk hebben we collega's met wie we mogen meerijden!

Het enige wat me voor volgende week zaterdag nog rest, zijn de voorbereidingen.
Mijn lijstje met wat mee moet en wat nog gekocht moet worden begint al aardig uitgeput te raken, dus het wordt tijd om dingen te gaan afstrepen!

De komende maanden ga ik iedereen die het leuk vindt om te lezen hoe het met ons gaat op de hoogte houden via deze site, Daarnaast ga ik al mijn medestudenten die naar de andere kant van de wereld verhuizen, tropische eilanden op stelten zetten of gewoon in de buurt blijven volgen, ik ben onwijs benieuwd hoe de komende maanden voor iedereen gaan lopen! In ieder geval gaan we allemaal heel veel nieuwe ervaringen op doen, ik ben er klaar voor!



  • 23 Januari 2013 - 18:24

    :

    Heel erg leuk, ik ga je zeker volgen! Heel veel plezier!

  • 24 Januari 2013 - 00:15

    Marijke:

    Hihi leuk Maris! We gaan elkaar volgen! X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 1407
Totaal aantal bezoekers 17071

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 Juni 2013

Stage Centerparcs Les Trois Forêts

Landen bezocht: