Wat een heerlijk leven! - Reisverslag uit Hattigny, Frankrijk van Marissa - WaarBenJij.nu Wat een heerlijk leven! - Reisverslag uit Hattigny, Frankrijk van Marissa - WaarBenJij.nu

Wat een heerlijk leven!

Door: Marissa

Blijf op de hoogte en volg Marissa

26 Mei 2013 | Frankrijk, Hattigny

Salutiee!

Daar lig ik dan, uitgeteld in bed, met uitzicht op de regen buiten. Normaal gesproken is het hier rond deze tijd van het jaar 25 graden, maar goed, dat geluk hebben wij even niet. Overigens ligt mijn bed absoluut niet verkeerd!
In ieder geval, hierbij een verslag van de afgelopen maand.

Allereerst, alle bezoeken vanuit Nederland hebben we gehad. Op naar het einde, dat wat mij betreft veels te snel nadert. Laten we het daar maar niet over hebben. Het weekend van 3/4/5/6 mei kwamen Wil haar vriendinnen. Dat weekend had ik de cottage voor mezelf aangezien Wil bij de meiden in hun cottage sliep.
Die vrijdagavond was ik om 22:00 uur klaar met werken, rond 22:45 lag ik in bed met een aflevering Hollywood Heights, een kop thee en een bak yoghurt, toen er in ene keihard aan de deur werd geklopt. Meer uit nieuwsgierigheid dan omdat ik zin had uit bed te komen, ben ik de deur gaan open doen. Stonden daar FX en Guillaume, badmeesters ook, voor mijn deur en voor ik het wist stonden ze binnen in me cottage. Ze waren eigenlijk op weg naar Jeep en Stéphane, of ik wist welke cottage dat was en of ik mee kwam? Primaaa! Nog geen 5 minuten later hing ik met me kop thee in cottage 956 op de bank. Inmiddels voelt die cottage als me 2e thuis aan op het park, dus ik zat daar net zo lekker als dat ik in me eigen bed lag.
Die zondag was FX jarig en hij had dat weekend een cottage op het park gehuurd om een feestje te geven voor zijn verjaardag. Op zondagavond gingen we, Willemijn, haar vriendinnen en ik eten bij het buffetrestaurant en daarna hebben we de sterren van de hemel gezongen op de karaoke avond. Toen die eenmaal was afgelopen stonden FX en Jeep voor mijn neus want ze kwamen me ophalen voor het feestje. Opnieuw was ik eigenlijk van plan te gaan slapen, maar goed, change of plans, flexibel zijn hoort bij de opleiding, dus waarom ook niet! Uiteindelijk een gezellig feestje gehad!

Die maandag gingen Wil haar vriendinnen weg en kwamen haar ouders aan. Willemijn had maandag, dinsdag en woensdag vrij en ik had woensdag, donderdag en vrijdag vrij. Die dinsdagavond hebben we heel lang onder de sterrenhemel voor onze cottage op de grond gelegen, beseffend wat voor een heerlijk leven we hebben en wat voor een top stage! We ontmoeten geweldige mensen, leren meerdere talen tegelijk, maar de mooiste taal van allemaal, het Frans, vloeiend spreken en we wonen in Frankrijk. Ik denk dat het belangrijk is om dat af en toe eens goed door te laten dringen om dubbel te genieten van wat ik hier mee maak, want voor ik het weet is het voorbij en zit ik weer in Nederland en op school! Die woensdag zijn we met Wil haar ouders naar Strasbourg gegaan, met natuurlijk het idee EINDELIJK te gaan shoppen.. De vorige keer dat we dat wilden waren de winkels dicht wegens een nationale feestdag. Ha-ha.. Je raadt het nooit.. maar we hadden blijkbaar opnieuw een nationale feestdag uitgekozen om te gaan winkelen. Inderdaad, de winkels waren gesloten. Gelukkig was het wel schitterend weer en hebben we een boottocht door de stad gemaakt. Overigens waren alle toeristenzaakjes wel open, dus we hebben toch nog een beetje kunnen rondneuzen..
Die vrijdagochtend hadden we EINDELIJK een afspraak bij de kapper. Die dooie punten van 3 maanden gingen er af. Ik was meteen weg van de kapper hier. Ik had een geweldige man die tijdens het wassen me een hoofdmassage gaf en ondertussen 3 verschillende shampoos en spoelingen door mijn haar haalde. Vervolgens knipte hij alle dode punten er af waarna hij het vrolijk zonder te vragen in de krul zette. Thuis krijgt mijn haar nooit zo’n uitgebreide beurt van de kapper.. ik voelde me dolgelukkig toen ik weer fris gekapt naar buiten kwam!

Toen brak een weekend met wat gevallen van onhandigheid aan.
Diezelfde vrijdagavond kwam Wil thuis met haar broekspijp tot boven haar knie opgetrokken en het nieuwtje dat ze uit de auto was gevallen. Ik dacht in eerste instantie nog dat ze weer eens onzin stond uit te kramen, we hebben namelijk helemaal geen auto en ik wist zeker dat ze die middag op haar fiets naar werk was gegaan. Bleek dat ze was thuis gebracht en letterlijk uit de auto gekieperd was terwijl ze degene die haar had thuis gebracht bedankte en een fijne avond toewenste. Nou dat verhaal werkte wel op mijn lachspieren zeg.
Ik daarentegen, presteerde het die zaterdag tijdens de pauze aan tafel met Wil en wat badmeesters een compleet glas water over mezelf heen te kieperen. Ik roep al vanaf het begin dat ik in die kantine een keer wat zou gaan laten vallen, simpel genoeg omdat ik mezelf ken en Willemijn zelfs geen woorden meer voor me heeft wat betreft mijn onhandigheid, maar om het dan ook daadwerkelijk mee te maken onder het oog van anderen, maakt het niet minder gênant. Ik moet zeggen dat ik het leuker vond toen Kevin een maand of wat daarvoor zijn complete dienblad voor onze neus op de grond kieperde.
Die zondagavond na werk begonnen de voorbereidingen van Wil haar verjaardag, want maandag 13 mei was haar anniversaire!! We hadden de hele boel versierd met ballonnen en slingers. Om 0:00 uur ging natuurlijk het dak eraf.

Op haar anniversaire moesten we gewoon werken, ik tot 19:00 uur en Wil tot 21:00 uur. Vervolgens hebben we gezellig met Stephie pannekoeken gebakken en wijntjes gedronken.
Die week had ik ook het voornemen genomen om eindelijk eens stageverslag 1 af te maken.. Uhm.. dat is dus niet gelukt. Sterker nog, ik kan me niet zo goed meer herinneren dat ik er überhaupt aan heb gezeten eigenlijk.. soort van.. dus.. Zo had ik ook het voornemen weer eens te gaan hardlopen.. dat was evenmin een succes die week.
Die zaterdag kreeg ik wel een uitnodiging om met Brise en Jeep te gaan hardlopen ’s avonds met lampen op ons voorhoofd.. die uitnodiging heb ik maar niet aangenomen.. na 1,5 maand niet te hebben hardgelopen zag ik mezelf al hijgend, puffend en zwetend 10 meter achter die jongens aan hobbelen met één of andere lamp op mijn voorhoofd.. Neuhh, laat mij maar lekker in me eentje wat rondjes rennen in mijn eigen tijd. Ik heb genoten van een warm bad die avond! Alhoewel, warm was het niet erg, aangezien Wil het wel geinig leek terwijl ik even wat aan het pakken was de koude kraan vol open te draaien. Daarna heb ik het bad dus niet meer zo warm gekregen.. Ik pak haar nog wel terug.

Ik had geloof ik nog niet verteld dat de badkamer inmiddels al meerdere malen als schuilplaats heeft gediend? Ik denk dat het komt omdat het de enige ruimte in huis is met een slot op de deur. In het geval van Wil denk ik al iets meer dan in mijn geval. Zo zat zij in de badkamer verstopt toen op haar verjaardag één of andere grapjas aan de deur stond te bonken met een bos bloemen en toen ze niet open deed, omdat ze zichzelf in de badkamer had verstopt, doodleuk binnen kwam om de bloemen in het halletje te leggen. Daarnaast zat ze er ook in verstopt toen ik diezelfde grapjas weg stuurde met de smoes dat ze boodschappen doen was met Stephie..
En samen zaten we er al een aantal keer in verstopt omdat er mensen aan de deur stonden te kloppen of langs kwamen waar we geen zin in hadden. Niet dat iedereen zomaar kan binnen komen, het hangt er vanaf of het mensen zijn die hier werken en zo ja afhankelijk van de afdeling. Zoals de maintenance, security en cleaning kunnen doodleuk binnen komen zetten.. Niet dat ze dat overigens allemaal doen.. hoop ik eigenlijk.. In ieder geval, er zit een raam naast die deur, waar de meeste nog wel eens voor gaan staan om naar binnen te turen, dan is de badkamer een uitermate geschikte plek om buiten zicht te blijven. Zodoende, de badkamer dus..

De afgelopen week was vrij rustig wat werk betreft. Maandag was ik vrij en ben ik toch echt maar weer eens gaan hardlopen. Het voelde zeer goed toen ik thuis kwam, dus dat heb ik die woensdag na werk nog een keer herhaald. En dat was het weer voor deze stage… Nee hoor grapje, ik ben wel van plan het deze week nog een keertje ofzo te doen... Ik heb afgelopen week zelfs aan mijn stageverslagen gezeten, alhoewel verslag 1 nog steeds niet af is.. Dat is mijn doel voor komende week en dat doel moet ik echt behalen!!
Ik ben deze week al goed begonnen door vandaag de hele dag in bed door te brengen. Gisteravond zijn Wil en ik namelijk met Aline, een collega van de receptie en Jennifer, een vriendin van haar wezen stappen. We probeerde het al weken af te spreken, maar elke keer konden we geen goede datum vinden. Dit weekend kwam eindelijk goed uit. We hadden om 21:00 uur afgesproken, nou is het Franse gewoonte om te laat te komen, wat dat betreft pas ik hier geloof ik wel goed, ik kom ook altijd te laat, dus Wil en ik hielden al rekening met 21:30 uur.. Uiteindelijk stonden ze om 22:30 uur voor de deur.. 1,5 uur te laat, dat heb zelfs ik nog nooit voor mekaar gekregen! Met de auto reden we naar Sarrebourg, waar we parkeerde en een donker steegje door gingen naar één of andere bar. Na hier wat gedronken te hebben gingen we met de auto door naar Amnezia, een nachtclub die op 10 minuten buiten Sarrebourg ligt. Er bleek een hele bekende Franse dj te draaien.. Aline had ons aan het begin van de avond verteld dat ze een verassing had, dat bleek de dj te zijn.. echt ongelofelijk bekend.. zo bekend dat Wil en ik hem niet kende en ik zou nu ook niet meer kunnen vertellen wat zijn naam was.. In ieder geval werd er de hele nacht goede muziek gedraaid en hebben we ons absoluut vermaakt! Om 05:00 uur lagen we denk ik in bed en om 08:00 uur ging Wil haar wekker al weer.. Die moest namelijk vanmorgen om 09:30 uur beginnen.. Op de één of andere manier kreeg ik het voor mekaar om 09:45 uur klaar wakker in bed te liggen, maar zoals ik al eerder zei, ik ben er ook heerlijk in blijven liggen met wat afleveringen en af en toe een onderbreking voor wat eten.

Het was een heerlijke dag! Aankomende week heb ik dinsdag en woensdag vrij, voor woensdag staat opnieuw Europa Park op de planning, met Gaël en Aline! Het is nog niet 100% zeker dat het door gaat, ook in verband met het weer, maar we gaan er maar wel van uit!
Overigens zou inmiddels Huug ook weer terug horen te zijn, maar dat is hij helaas niet.. Blijkbaar hadden ze niet meer mensen nodig in het zwembad, waardoor hij niet opnieuw is aangenomen. Heel erg jammer! Maar we gaan hem sowieso nog een keer opzoeken in Nancy!

Ik geloof dat dit het voor de afgelopen maand wel weer even was. Tijd om maar wat uurtjes te gaan bijslapen. Morgen werk ik een dagje van 13:00-21:00 uur en daarna dus weer 2 daagjes vrij. Alles staat in het teken van stageverslagen.. maar gelukkig staan er ook nog wat leuke dingen op de planning!
Iedereen een hele fijne avond en slaap lekker alvast.

Bisous vanuit la France

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marissa

Actief sinds 20 Jan. 2013
Verslag gelezen: 649
Totaal aantal bezoekers 17065

Voorgaande reizen:

02 Februari 2013 - 30 Juni 2013

Stage Centerparcs Les Trois Forêts

Landen bezocht: